HR

OUTSOURCING / KISZERVEZÉS

Mi is az outsourcing?

Az outsourcing fogalmát a nyolcvanas évek elején kezdte el megismerni az üzleti világ, de az angol nyelvben még a mai napig sem született rá pontos definíció. Magyarul kiszervezésként szokták leginkább emlegetni. Az outsourcing valójában egy korábban házon belül megoldott, vagy új igényként felmerülő üzleti folyamat, résztevékenység átadása szerződéses jogviszony keretében, ellenszolgáltatás fejében egy külső szolgáltató részére. Megfelelő indok esetén szinte bármelyik üzleti folyamat kiszervezhető, a tényleges okok és a megvalósítás módozatai számtalan, egyedi paramétertől függhetnek.

Az outsourcing lényege:

  • Erőforrás-kihelyezés;
  • Alkalmazás-kihelyezés;
  • Tevékenység-kiszervezés;
  • Egy cég olyan tevékenység vagy szolgáltatás elvégzését bízza egy külső vállalkozásra, amelyet jellemzően maga is el tudna végezni.

Cégünk átvállalja Öntől egy vállalati részleg, adott állományi létszám vagy projekt teljes körű HR menedzselését. A kiszervezés egy speciális stratégia a saját dolgozói létszám racionalizálásában, a bérköltség csökkentésében és a munkaerő gazdálkodási hatékonyság növelésében.

Előnyei:

  • Saját, bevált kollégáival dolgozik, ugyanakkor ez a törzslétszámban nem jelentkezik
  • Cégünk látja el teljes körűen a munkaügyi adminisztrációt, követi a mindenkori törvényi változásokat
  • Kiszervezett dolgozói állomány, a létszámstop feloldását követően saját állományba vehető megállapodás szerint

Szükség esetén megrendelőink részére személyes kapcsolttartót biztosítunk minden projekt alkalmával, akár külföldön is.
Személyes kapcsolattartók feladatai:

  • Napi kapcsolat tartása a munkavállalók, csoportvezetők, műszakvezetők és a megbízó között
  • Esetenként szállítási, munkakezdési határidők betartása
  • Létszám folyamatos ellenőrzése
  • Esetleges hiányzás okainak megállapítása, hiányzó létszám pótlása
  • Gyors reagálás a megrendelő igényeire
  • Óraszámok egyeztetése
  • Napi jelenlétük a munkaterületen jelentősen növeli a munkafegyelmet, csökkenti a fluktuációt

Megbízóink által nehezen elérhető földrajzi térségekből vállaljuk a munkavállalók átcsoportosítását szállás biztosításával a munkavégzés helyszínén, akár külföldön is.
Szabad munkaerővel rendelkező területekről megszervezzük a munkavállalók szállítását a kapacitás hiánnyal küzdő ipari körzetekbe.

MUNKAERŐ KÖLCSÖNZÉS

Cégünk Munkaerő Kölcsönző Osztálya kiemelkedő szakmai színvonalon nyújt szolgáltatást Ügyfelei részére.

A munkaerő kölcsönzés egy olyan foglalkoztatási forma, ahol a foglalkoztató (kölcsönbevevő) helyett a munkaerő kölcsönző cég (kölcsönbeadó) köt munkaszerződést a munkavállalóval és végzi a munkaadói adminisztratív teendőket, de a foglalkoztató cégnél történik a munkavégzés és az ehhez tartozó irányítás. Maga az ellenőrzés is a foglalkoztató kezében van, tehát Ő határozza meg pl. a munkaidőt, munkarendet, elvégzendő feladatokat, stb.

Időt és pénz takaríthat meg, mivel számos feladatot átvállalunk:

  • Folyamatos Személyügyi tanácsadás és gyors problémamegoldás
  • Megosztjuk Önnel a foglalkoztatói felelősséget
  • Professzionális munkajogi háttér támogatja Önt

Milyen esetben előnyös Önnek ez a foglalkoztatási forma:

  • Kieső vagy kilépő munkatársak gyors és hatékony pótlása betegség, szabadságolások, tréning, GYES, megüresedett pozíciók esetén
  • Időszakos munkák elvégzése
  • Szabad státusz hiánya (létszámkorlát idején)
  • Sürgős munkák elvégzése, vagy váratlan nagyobb megrendelések teljesítése
  • Új munkavállalókra van szüksége, de még nem szeretne állandó munkatársakat felvenni
  • Ha a cég profilja miatt a termelés időszakosan ingadozik
  • Ha a vállalatnak nincs kapacitása a munkaerő területi átcsoportosítására, vidéki beszállításra, munkásszállás biztosítására
  • A vállalt nem rendelkezik megfelelő adminisztratív kapacitással és idővel a szükséges létszám felvételéhez
  • Projekt jellegű munka hirtelen megnövekedése

Kapacitási igénynek megfelelő munkaerő áll rendelkezésre naprakész adatbázisunkból! Szellemi és fizikai területekre egyaránt kínálunk Munkaerő kölcsönzési szolgáltatást! 24 órás telefonos, ill. igény esetén személyes elérhetőség a kölcsönzött munkatársak és munkaadóik részére akár külföldön is!

A munkaerő kölcsönzés folyamata

Árajánlat és Keretszerződés

Minden esetben árajánlat és keretszerződés formájában rögzítjük és szabályozzuk a Kölcsönbevevő és a Kölcsönbeadó általános jogait és kötelezettségeit, az alkalmazás feltételeit és az együttműködés szabályait. Ezzel az árajánlattal és keretszerződéssel kezdődik az együttműködés a Kölcsönbevevővel.

Toborzás és kiválasztás

A Kölcsönbevevő igényeinek megfelelően, különböző felületeken hirdetve (természetesen a Human Sec Kft. saját költségére), ill. saját adatbázisunkon keresztül felkutatjuk megbízónk részére a munkavállalókat. A munkavállalókat előszűrjük, elvégezzük az első körös személyes interjúkat, majd a megfelelt pályázókat a Kölcsönbevevő részére továbbítjuk. Szükség esetén megszervezzük a második körös interjúkat, és a pályázókat kiértesítjük az eredményekről.

Adminisztrációs teendők a Human Sec Kft. – mint kölcsönbeadó- részéről:

  • Beléptetéshez szükséges dokumentumok begyűjtése
  • Munkaszerződések megkötése és szükség esetén hosszabbítása
  • Személyügyi nyilvántartás vezetése
  • Bejelentés a társadalombiztosításhoz, az előírt TB nyilvántartások vezetése
  • NAV bejelentések
  • Járulékok jelentése és befizetése
  • Szabadságok, betegszabadságok nyilvántartása, táppénzigények továbbítása
  • Bérszámfejtés elkészítése, bérek utalása
  • Hatósági adatszolgáltatások
  • Dolgozók adminisztratív problémáinak megoldása, igazolások kiállítása
  • Szerződés szerinti juttatások biztosítása (bérlet, étkezési jegy stb.), és az ezzel kapcsolatos ügyintézés lebonyolítása
  • A munkaviszonnyal létrejött munkaügyi bizonylatok nyilvántartása, megőrzése

MUNKAERŐ KÖZVETÍTÉS

Munkaerő Közvetítés Szolgáltatásunk segítségével munkavállaló és foglalkoztató egymásra talál. A Human Sec Kft. az általa alkalmazott szakértők több éves gyakorlatával számos munkaerő piaci tapasztalat birtokába jutott. Ezek ismeretében felkutatja a vállalatok számára legmegfelelőbb munkatársakat, másrészt pedig a munkavállalók részére a kívánt munkakört.

Szolgáltatásunk tartalmazza az ügyfeleknek nyújtott munkaerő-piaci tanácsadást, az állások online hirdetését a legnagyobb állásportálokon, és cégünk saját Weboldalán, a jelentkezések előszűrését illetve a jelöltek kiválasztását. Cégünk garantálja, hogy minden, ügyfeleihez közvetített jelöltet előzetesen interjúztat, illetve részletes információval lát el az álláslehetőséggel kapcsolatban.

Tanácsadóink a teljes kiválasztási folyamat koordinációját elvégzik a pozíció felvételétől az állásajánlat megtételéig.

A Human Sec Kft. csak sikeres közvetítés után számít fel díjat.

TOBORZÁSI PROJEKTEK

 Toborzási Projektek

Cégünk szolgáltatása a toborzási stratégia kialakításától a hirdetési kampányon keresztül egészen a munkatársak felvételéig terjed.

A Human Sec Kft. hatékony munkaerő toborzási megoldásokat kínál kis, – közép, és nagyvállalatok számára egyaránt. Célunk, hogy olyan tehetségeket kutassunk fel megrendelőink számára, akik tökéletesen megfelelnek a szakmai elvárásoknak, és képesek legyenek értéket teremteni ügyfeleink vállalti struktúrájában.

Hosszú távú kapcsolatok építésére törekszünk, hogy megrendelőink igényeit részletesen megismerhessük, és a kihívásoknak leginkább megfelelő szolgáltatást nyújthassunk. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ügyfeleink számára a személyzeti tanácsadás új távlatait nyissuk meg.

Ezáltal ügyfeleink:

  • Megtalálják a legjobb munkaerőt akkor és ahol szükségük van rá
  • Rugalmas és kiszámítható üzleti partnerre találnak
  • Teljes körű piaci áttekintést kapjanak

SZEMÉLYZETI TANÁCSADÁS / VEZETŐ KIVÁLASZTÁS (FEJVADÁSZAT)

 3.5.1 Személyzeti Tanácsadás

A Human Sec Kft. alapszolgáltatásai kiegészítéseként a kiválasztási folyamathoz közvetlen kapcsolódó Személyzeti Tanácsadói tevékenységet is végez. Ezek a szolgáltatások minden esetben egyéniek, és az ügyfél igényeihez igazodnak.

Személyzeti tanácsadás kapcsán az alábbi szolgáltatásokat vehetik igénybe:

  • Célzott hirdetési kampány megszervezése
  • Személyiségi, nyelvi, numerikus és egyéb speciális tesztek lebonyolítása és kiértékelése szakember segítségével

3.5.2 Vezető kiválasztás (Fejvadászat)

A fejvadászat a Munkaerő Közvetítés egy speciális fajtája. Ezt a keresési módszert elsősorban felső és középvezetők, speciális szaktudást vagy kiemelt felelősséget igénylő munkakörök betöltéséhez veszik igénybe. A vezető és szakemberkeresést több csatornán keresztül is végezzük:

  • Hirdetések útján
  • Rendelkezésünkre álló adatbázisokban
  • Kapcsolati rendszerünk segítségével
  • Direkt megkeresések útján

Vezető kiválasztási módszerünk a következő előnyökkel jár:

  • Gyorsan, a vállalati igényekhez alkalmazkodva folyik a jelöltek felkutatása
  • Amennyiben a kölcsönösen meghatározott időintervallumon belül bármely fél bármilyen okból felmond, díjmentesen új jelöltet kutatunk fel.

BÉRSZÁMFEJTÉS

 Bérszámfejtő munkatársaink kiemelkedő munkaügyi tapasztalattal rendelkező szakemberek. Megrendelőink igényeinek megfelelően teljes körű bérszámfejtő szolgáltatást biztosítunk, mely a következőket foglalja magába:

  • Bérszámfejtési szolgáltatás
  • Társadalombiztosítási szolgáltatás
  • Cafeteria szolgáltatás

MUNKAÜGY ÉS TB ÜGYINTÉZÉS

Szolgáltatásunk lényege, hogy ránk bízza a munkáltatói feladatok eddig vállalaton belül végzett adminisztrációját, annak érdekében, hogy főtevékenysége nagyobb figyelmet kaphasson.
A Cégvezetők figyelme olyan sok területre kell, hogy kiterjedjen, annyi jogszabályi előírást kell betartani, mely különösen igaz a bér és munkaügyi folyamatok kezelésére. Cégünk e területen naprakész jogszabály ismerettel rendelkező munkatársakkal, több éves tapasztalattal és megfelelő infrastruktúrával áll ügyfeleink rendelkezésére.

Szolgáltatás keretén belül felmerülő feladatok:

  • Dolgozók bejelentése, felvétele, kiléptetése
  • Munkaszerződések elkészítése
  • Munkáltatót és munkavállalót terhelő adók befizetése és nyilvántartása
  • Nyugdíjjárulékokhoz kapcsolódó adminisztráció lebonyolítása és befizetése
  • Hatósági adatszolgáltatás
  • Dolgozók adminisztratív problémáinak megoldása, igazolások kiállítása
  • Szerződés szerinti természetbeni és egyéb juttatások biztosítása és a hozzá kapcsolódó ügyintézés lebonyolítása
  • A munkaviszonnyal létrejött munkaügyi bizonylatok nyilvántartása, megőrzése szükséges adminisztráció, és jelentések készítése hatóságok felé
  • TB ügyintézés során keresőképtelenség és családtámogatási ellátások elbírálásához szükséges adminisztráció, negyedéves és éves jelentések készítése hatóságok felé

Szolgáltatásunk előnyei:

  • Megtakaríthatja az adminisztratív létszám bérköltségét, és a munkavégzéshez szükséges irodai és számítástechnikai infrastruktúra kiadásait is
  • Szakmai és anyagi garanciát vállalunk szolgáltatásainkra